tisdag 10 april 2012

Välkommen!




Hej! Mitt namn är Kelia Moonwater. Jag är 19 år och bor i Valedale i huset på andra sidan bron längst till vänster. Här har jag bott sedan hösten, då jag kom hit till Jorvik för att ta delta i ridlägret i Moorland. Där blev jag tilldelad lägerhästen Skyblaze. Han är en 8-årig Paint-vallack. Både han och jag älskar långa uteritter och vi brukar ofta rida längst Silversongstigen och hoppa över de nedfallna träden.

Jag driver en ridklubb här i Jorvik som heter Moon Water Legacy. Just nu händer det inte så mycket i klubben men har länge funderat på att starta uteritter, ridlektioner och utställningar. Jag har redan planerat in nattritter på lördagskvällar kl. 21.00. Vi träffas vid den övergivna bondgården och rider sedan en runda runt Jorvik och avslutar ritten med picknick. Kom gärna ^^

Utrustningen jag har:
Hjälm: Marleys hjälm (uppdrag)
Jacka: Justins jacka (Moorland)
Handskar: Baronessans handskar (Silverglade byn)
Byxor: Rutiga ridbyxor (uppdrag)
Skor: Jorviks populära stövel (Marleys bondgård)
Träns: Julträns (juluppdrag, går inte att få tag på längre)
Sadel: Soluppgångssadel (Valedale)
Filt: Baronessans filt (Silverglade byn)


Det här är mitt hus som man ser det från Valedale byn

Hoppar över nedfallna träd på silversongstigen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar