söndag 12 augusti 2012

Tänkvärt...

Hej! Vad jag har förstått så ÄLSKAR folk buggar :P Läser var och varannan dag om folk som leker runt med dessa små felaktigheter och har jätteroligt - speciellt när man har lyckats bugga sig in i ett stängt område. Själv är jag snarare emot buggar... Varför? Jo, jag har spelat många spel i mina dagar och oftast är de bara till besvär -_- Vissa buggar kan till och med få spel att krascha D: Jag blev därför nyfiken om det fungerar på samma sätt med SSO, så jag mejlade supporten :)

Min fråga: "Hej! Jag har en fråga som jag hoppas att ni kan svara på.
Jag läser några starstable bloggar och på de flesta bloggar så var det mycket inlägg om det som de kallar hästflygning (alltså buggen som fick hästen att flyga) och det var även många som på ett eller annat sätt lyckades smita in i stängda områden. Som jag förstår så har ni satt stopp för sådana aktiviteter genom att bl.a. förbjuda hoppning i silvergladebyn och göra så att man transporteras tillbaka till Moorland om man försöker ta sig in i "förbjudna" områden.
Försvårar det ert arbete med spelet när folk leker med buggar och kan det rent utav förstöra det?"

Supportens svar: "Det är lite svårt att svara på då det kan vara olika med olika buggar, men det jag kan säga är att ibland när spelare tagit sig in i stängda områden på kartan, kan spelet krascha för dessa spelare när de försöker logga in nästa gång. Då tar det tid för oss eftersom vi måste hjälpa dessa spelare att kunna logga in som vanligt nästa gång, det gör vi genom att låta en programmerare flytta karaktären på kartan. Det tar också tid att skapa nya och större blockeringar på kartan. Svaret på din fråga är alltså att ja, detta försvårar vårt arbete. Det är också tråkigt när många tar sig in i stänga områden då det mesta vi gör är tänkt som överraskningar."

Tänk på nästa gång ni försöker bugga er in i stängda områden. Allt arbete de lägger ner på spelet gör de för oss, och de tycker säker det är jättekul att äntligen bli klara med ett område och kunna överraska oss med det :) Hur kul är det då om folk redan har sett det?
De som väntar på något gott väntar aldrig för länge :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar